تلگرام : 09395391079 تلفن: 09127908077 -88951048 srpnovin@gmail.com

تبلیغات در نقطه فروش

جهت مشاهده نمونه کارها کلیک کنید

 

طراحی و چاپ انواع آویزهای فروشگاهی: دنگلر،وابلر،شلف تاکر،ریسه،استیکر

تلفن: 88951048-88951049 – 09127908077 تلگرام: 09395391079

 

 

تبلیغات در نقطه فروش

دنگلر-گوندولا -استند رو میزی -استند محصول -کانتر سمپلینگ -وابلر-سینی

شلف تاکر-استوپر-استیکر-راه بند-دامپ بین-رول آپ-بانتینگ

تبلیغات در نقطه فروش یکی از انواع تاثیرگذار تبلیغ است. در این روش ضمن در نظر گرفتن هزینه به نسبت کم تبلیغات، افرادی که با هدف خرید به محل های فروش مراجعه می کنند با دیدن تبلیغات محصولات مختلف و جدید، ضمن فراهم بودن شرایط خرید، به سرعت میل به خرید به اقدام به خرید تبدیل می شود و از این طریق میزان فروش افزایش می یابد.

براساس مدل فروش آیدا(AIDA)، فرآیند خرید در چهار مرحله انجام می شود. جلب توجه (Attention)، ایجاد علاقمندی  (Interest)، تمایل به خرید (Desire) و عمل خرید(Action). تبلیغات در نقطه فروش، گذار از مرحله تمایل به عمل خرید را از لحاظ روانی تسریع و افزایش می دهد.

تبلیغات در نقطه فروش را می توان در حوزه برندینگ مکانی قرار داد. هدف از این نوع تبلیغات ایجاد نوعی انگیزش احساسی نسبت به یک محصول در شرایطی است که مقدمات خرید آن فراهم باشد. تبلیغات نقطه فروش تحت عنوان POP Ads مطرح می شود، هزینه تبلیغات در این روش به نسبت کمتر از سایر روش ها بوده و اثربخشی بالای این روش، تبلیغات در نقطه فروش را به یکی از به صرفه ترین ابزار تبلیغ تبدیل کرده است.

مجتمع های تجاری بزرگ یا هایپرمارکت که در چند سال اخیر از جایگاه خوبی در بازار ایران برخوردار گردیده، از جمله بهترین مکان ها برای اینگونه تبلیغات به شمار می روند، اینگونه مکان ها جایی است که شاید مشتریان متوجه محصولات متنوع موجود در قفسه های فروشگاه ها نباشند و با تبلیغات اصولی BTL ناگهان محصولی توجهشان را جلب می کند. این تبلیغات را می توان در موقعیت و فرصت های مناسب عرضه کرد. با بیان دیگر این نوع تبلیغات به نوعی مغازه ای جداگانه در درون فروشگاهی بزرگ است که با استراتژی معرفی بیشتر محصول بکار می رود. هایپراستار به عنوان یکی از اولین هایپرمارکت ها در ایران از جمله مکان هایی است که به همت آژانس تبلیغاتی مات، بیشترین میزان فروش را در ایران از طریق متدهای نقطه فروش دارا می باشد و توانسته در این مدت بازخورد خوبی را در این زمینه برای مشتریان خود پدید آورد. ضمن اینکه در این نوع تبلیغات، امکان تبلیغ برندهایی که اجازه تبلیغ در برخی رسانه ها مثل تلویزیون را ندارند، با رعایت قوانین جمهوری اسلامی نیز فراهم می شود و از این طریق امکان تبلیغ برای بسیاری از برندهای بین المللی و پخش تیزرهای جهانی آنها میسر می گردد.

 

براساس نتایج تحقیقات، 66 درصد همه تصمیم‏ها برای خرید زمانی گرفته می‌شود که افراد در داخل فروشگاه‏ها هستند. اهمیت این موضوع فروشگاه‌های ایرانی را بر آن داشته که در چند سال گذشته از رسانه‌های مختلفی در داخل فروشگاه‌ها استفاده کنند و تمهیداتی را در نقطه خرید یا فروش در نظر بگیرند.از طرفی معمولا فروشگاه‏های کوچک از تبلیغات نقطه خرید استفاده می‌کنند و فروشگاه‏های بزرگ‌تر برای حفظ یکپارچگی و استاندارد فروشگاه معمولا به‌طور مستقیم یا از طریق آژانس‌های واسطه، تبلیغات نقطه خرید را در سطح کل محصولات و حسب برنامه ‏های فروش اجرا می‌کنند. توجه و اجرای این موضوع می‌تواند در افزایش فروش فروشگاه‌های تخفیفی بسیار مثمر ثمر باشد.

امید قربانی‌ رز، مشاور ارشد بازاریابی و تبلیغات و فارغ‌التحصیل MBA دانشگاه‌صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با «فرصت‌امروز» می‌گوید: رسانه‏های تبلیغاتی در نقطه فروش تنوع قابل‌توجهی دارند و در سال‌های اخیر با عرضه شدن بسترهای تبلیغات دیجیتالی، حوزه وسیع‌تری برای توسعه آنها مهیا شده است.

این رسانه‏ها از پوسترهای دوبعدی و سه‌بعدی، بنر، نشانه‏ها، حجم‌های فیزیکی و صوت تا صفحات نمایش دیجیتال، نشانگرهای دیجیتالی (Digital Signage)، نرم‏افزارها و سخت‌افزارهای هوشمند تبلیغاتی و کیوسک‏های اطلاعاتی گسترده‌اند؛ اما مناسب یا نامناسب بودن رسانه مورد استفاده در تبلیغات نقطه فروش یک امر نسبی است که به فاکتورهای مختلفی چون نوع محصول، قالب فروشگاه، فرهنگ، توسعه‌یافتگی و امکانات در دسترس وابسته است؛ به‌عنوان‌ نمونه احتمالا در فروشگاه‏های خرده‌فروشی هایپراستار و هایپرمی داخل کشور، هنوز اقبال رسانه‏های فیزیکی و سنتی در سطح بالا و قابل قبولی است.

در این شرایط معمولا استفاده از رسانه‏های جدیدتر برای افزایش کارایی، به‌صورت محتاطانه‏تر و با اندازه‏گیری خروجی انجام می‌شود.قربانی رز اظهار می‌کند: برای روشن شدن موضوع بهتر است ابتدا تعریف مشترکی از نقطه فروش (Point of Sale) به‌اختصار PoS و نقطه خرید (Point of Purchase) به‌اختصار PoP داشته باشیم؛ این دو اصطلاح معمولا در صنعت مارکتینگ به‌طور جایگزین استفاده می‌شوند؛ اما تفاوت ظریفی دارند.

PoS به تمام تمهیدات تبلیغاتی گفته می‌شود که در نقطه فروش مانند صندوق فروشگاه یا نزدیک آن دیده می‌شود. در مقابل PoP مفهوم وسیع‌تری دارد و به‌صورت کلی به تمام تمهیدات تبلیغاتی در کل فروشگاه تا نقطه فروش گفته می‌شود.

ضرورت برنامه‌ریزی و استراتژی فروش

او ادامه می‌دهد: در فروشگاه‏های تخفیفی همان‌طور که از نام‌شان مشخص است، اجناس با قیمت پایین‏تری نسبت به سایر فروشگاه‏ها به فروش می‏رسند. در این شرایط برنامه‏ریزی و داشتن استراتژی فروش برای محصولات مختلف ضروری است. این برنامه شامل تخفیف‏های تعدادی (یکی بخر دوتا ببر) و تخفیف کالاهای مکمل (شامپو و حالت‌دهنده) است. همچنین ایجاد تمایز و ارزش، به چشم آمدن و نو بودن از مهم‌ترین ویژگی‏های برنامه‏های PoP است.

براساس نتایج نظرسنجی Ravenshoepackaging در مورد عوامل پراهمیت در تبلیغات PoP، جذابیت‏های بصری طرح بیشترین و حجم و اندازه طرح کمترین امتیاز را گرفتند؛ با توجه به این شرایط پیشنهاد می‌شود فروشگاه‏های تخفیفی در کنار داشتن برنامه‏های قابل‌اندازه‌گیری فروش، به رسانه‏های PoP فکر کنند که بیشترین ارتباط بصری را در عین انتقال پیام ارزشمند و ساده، ارائه می‌کند. در کنار اینها نو بودن تبلیغات نیز بااهمیت است؛ زیرا اصولا تبلیغات PoP به‌ مرورزمان کارایی خود را از دست می‌دهد لذا فروشگاه باید مدام در حال تعریف طرح و اجرای آن باشد.

اهمیت تبلیغ در فروشگاه‌ها

این کارشناس ارشد تبلیغات درباره «اقدامات خلاقانه‌ای که فروشگاه‌ها می‌توانند در تبلیغات در نقطه فروش انجام دهند» خاطرنشان می‌کند: این موضوع به شرایط داخل کشور بسیار بستگی دارد؛ زیرا در سطح جهانی رقابت تبلیغات PoP داستان جدیدی نیست که اخیرا زیاد شده باشد. به‌عنوان نمونه شرکت‌های دخانیات ایالات‌متحده سالانه نزدیک به معادل 250 هزار میلیارد ریال فقط برای تبلیغات داخل فروشگاهی هزینه می‌کنند. براساس نتایج تحقیقات، 66 درصد همه تصمیم‏ها برای خرید زمانی گرفته می‌شود که افراد در داخل فروشگاه‏ها هستند. از این آمار حدود 53 درصد تحت تاثیر طرح‏های انگیزشی PoP/PoS  است.

او می‌افزاید: در ایران شاید تب این نوع تبلیغات به راه افتاده است و شخصا هنوز فضا برای این نوع تبلیغات را بسیار بکر و دست‌نخورده می‌دانم. خلاقیت در کارایی این نوع تبلیغات، به‌شرط اینکه به‌اندازه تبلیغات محیطی بانک ملت پیشرفته نباشد، موثر است؛ به‌عنوان نمونه چاپ پوستر‏های باکیفیت سه‌بعدی محصولات در کف زمین و نزدیک محصول اصلی که ارزش یا تخفیفی را انتقال می‌دهد نمونه رایج و موفقی است.

همچنین طرح‏های حجمی فیزیکی (ماکت) با ظاهری جذاب برای جلب‌توجه مخاطب از گزینه‏های پراستفاده است. در مورد کالاهای دیجیتالی، استفاده از تکنولوژی‌های Digital Signage و نمایشگرهای هوشمند برای ارائه اطلاعات تکمیلی محصولات توصیه می‌شود. نکته بسیار مهم اینجاست که در این نوع تبلیغات تا زمانی که خلاقیت جذاب و ساده‌ای به ذهن بازاریابان نرسیده است باید تا حد امکان از خلاقیت پرهیز کرد زیرا رساندن پیام به‌صورت ساده و بی‌دردسر اولویت بیشتری دارد.

تفاوت فروشگاه‌ها در استفاده از تبلیغات

قربانی رز درباره استفاده کمتر ماکت‌های حجمی در داخل کشور بیان می‌کند: در دنیا مدل قالب این‌گونه است که فروشگاه‏های نسبتا کوچک تبلیغات PoP را به تولیدکنندگان محصول برون‌سپاری می‌کنند؛ اما فروشگاه‏های بزرگ‌تر برای حفظ یکپارچگی و استاندارد فروشگاه معمولا به‌طور مستقیم یا از طریق آژانس‌های واسطه، تبلیغات PoP را در سطح کل محصولات و حسب برنامه‏های فروش اجرا می‌کنند. اما در مورد فروشگاه‏های بزرگ ایرانی، شاید عدم استفاده از ماکت‌های حجمی یا طرح‏های مشابه به سلیقه بازاریابان فروشگاه یا آژانس‌های واسط برگردد.

درهرصورت ماکت‌های حجمی موضوع جدیدی نیستند. نکته بااهمیت در تبلیغات PoP کارایی آنهاست نه نوع رسانه وگرنه یک پوستر ساده و بی‌خلاقیت که پیام ارزشمندی را با کارایی بیشتری نسبت به سایر رسانه‌ها منتقل می‌کند در اولویت است. تکنیک‌های اندازه‏گیری این کارایی و مقایسه رسانه‏های مختلف از این بابت جنبه مهم‌تر مسئله است که عمدتا هم توسط فروشگاه‏ها و هم آژانس‌های تبلیغاتی انجام نمی‌شود. وقتی هم اندازه‏گیری نداریم اصولا دلیلی برای اجرای طرح‏های خلاقانه نمی‌ماند به ‌جز ذوق طراح و بودجه تبلیغات.

او «درباره رسانه‌های جدید آژانس تبلیغاتی مات که در هایپر استار استفاده می‌شود» می‌گوید: اصولا ایجاد تنوع و تازگی مستمر، اندازه‏گیری کارایی و خلاقیت نسبی در انواع رسانه‏های PoP/PoS ضروری است.به‌عنوان یک ناظر بیرونی، به نظر می‌رسد ابزارهای مستقر این آژانس در حال حاضر تنها منحصر به رسانه‏های چاپی و غیر‌دیجیتالی است. در این حوزه کارهای خوبی برای افزایش کارایی ابزارها می‌توان انجام داد. ازجمله آنها پرداختن به برنامه‏های هدفمند یکپارچه تبلیغاتی به‌جای اجراهای ساده و نقطه‌ای است؛ به‌عنوان نمونه یک پودر شوینده می‌تواند طرح ارتقای فروش یا تخفیف یکی بخر دو تا ببر خود را از پارکینگ به مشتریان اعلام کند.

این طرح می‌تواند طی مسیر با اطلاعات تکمیلی شامل محل فروش محصول کامل‌تر شود. اندازه‏گیری کل طرح نیز به دلیل یکپارچه بودن و قابلیت مقایسه نیز آسان‏تر است. اجرای طرح‏های یکپارچه تخفیف سراسری محصولات (مانند محصولات شوینده) در رویدادهای خاص (مانند نزدیک عید نوروز) نیز در افزایش کارایی تبلیغات موثر است. به ‌غیر از این حفظ نو بودن رسانه‏ها حسب مخاطبین فروشگاه باید مدنظر باشد. با به‌روزرسانی مکرر باید تا حد امکان از ایجاد احساس کهنگی طرح‌ها جلوگیری شود.

همچنین اصولا نزدیک بودن طرح به محصول اصلی در افزایش احتمال خرید بسیار موثر است لذا باید سعی شود محل تبلیغات با محل محصول فاصله‌ای قابل‌قبول داشته باشد. درنهایت تزریق مقدار کمی خلاقیت در طرح‏ها، فقط به‌قدری که توجه جلب کند، در کنار استفاده از رسانه‏های جدید و مدرن، البته به‌مرور، توصیه می‌شود. ازآنجاکه زیرساخت استفاده از برخی از تکنولوژی‌های نسبتا جدید تبلیغات PoP/PoS هنوز در کشور وجود ندارد، در انتخاب این رسانه‏ها باید محتاط بود.

عبارت تبلیغات در نقطه خرید(Point Of Purchase) به اختصار پاپ (POP) نامیده می‌شود

صنعت تبلیغات طیف گسترده‌ای از شرکت‌های تولیدی، مونتاژ، طراحی و نمونه‌سازی، چاپ، انبارداری، توزیع و نصب تجهیزات تبلیغ‌گری تا سایر حرفه‌های مربوط به تفریحات را در بر می‌‌گیرد. تبلیغات در نقطه خرید در ابتدا به خاطر ماهیت منطقه‌ای و خرد آن، رابطه ضعیفی با تبلیغات به معنای اعم آن داشت.
تبلیغات در نقطه خرید طی سال‌های اخیر رشد یکنواختی را تجربه کرده و این امر مرهون تلاش‌های انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید POPAI است که به‌طور مشخص بر پیامی تحت عنوان “سه‌چهارم” تأکید دارد و این تأکید به این معنی است که سه‌چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌‌گیرد.

عامل دیگری که در افرایش گرایش به تبلیغات در نقطه خرید نقش داشت، تفکیک فزاینده رسانه‌های معطوف به مخاطب گسترده بود. البته این فرایند از مدت‌ها پیش قابل پیش‌بینی بود و به اتخاذ شیوه‌های مستقیم بازاریابی انجامید و در عین حال باعث شد تا از میانه دهه 1990 رسانه‌های دیگری نیز در کانون توجهات قرار بگیرند. البته باید یادآور شد که تبلیغات در نقطه خرید، بازخیزش خود را زمانی تجربه کرد که خرده‌فروشان به داشتن تجهیزات تبلیغ‌گری در فروشگاه و محل کار خود تمایل و گرایش نشان دادند.

دیدگاه‌ها از آن زمان به بعد از انعطاف کم‌تری برخوردار بوده است و خرده‌فروشان از داشتن خرت و پرت فاصله گرفته‌اند و در عوض طراحی تبلیغات در نقطه خرید حالت به مراتب پیچیده‌تری به خود گرفته است.

این تحول پابه‌پای تحول دیگری صورت گرفته است و آن تحول محصول توسعه و گسترش شبکه‌ای حمایتی در زمینه انبارداری، توزیع، نصب و خرید و فروش و ممیزی کالاها بوده است و در واقع باید گفت آن‌چه تبلیغات در نقطه خرید را تقویت کرده به نحوی از انحا به تمامی این تحولات مربوط بوده است.

به این ترتیب، در حالی که تبلیغات داخل مغازه مورد توجه بیشتری قرار گرفته، بسیاری از صاحبان مارک‌های تجاری به استفاده از تبلیغات در نقطه خرید راغب‌تر شده‌اند واین در حالی است که آن‌ها در انتخاب نوع تبلیغ خود، به جای حمایت از قیمت کالاهای خود، به نوعی از ارتقای تبلیغاتی دیگر فکر می‌‌کنند که محور آن فروش عادلانه و برابر در مقایسه با کالاهای دیگر است.

اکنون روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دایمی در نقطه خرید تبدیل شده و این اقدام از سوی خواربارفروشی‌ها بیشتر به چشم می‌‌خورد. آن‌ها‌، هم در واقع از موضوع صرف بحث درباره قیمت فاصله گرفته‌اند.

فلسفه اصلی استفاده از ابزارهای موقت تبلیغ‌گری این بوده که هزینه‌ها و قیمت‌های چنین کارهایی، پایین باشد، اما اکنون با پدیده‌ای دیگر به نام EDLP (قیمت‌های پایین همه روزه) مواجه شده‌ایم و با استراتژی‌هایی سروکار داریم که هدف آن‌ها روشن‌تر ساختن چهره فروشگاه‌هاست و بازیگران این عرصه هم کسانی هستند که می‌‌کوشند در فروشگاه‌های خود یک تآتر مغازه‌ای را به اجرا درآورند و با استفاده از ابزارهای تبلیغ برای نقطه خرید، در واقع مفهوم‌ تازه‌ای به نام مغازه‌هایی در درون یک مغازه را به اجرا درآورند و این در حالی است که عده‌ای هم از این پدیده با عنوان شهر مقوایی یاد می‌‌کنند.

روش‌های تبلیغ در نقطه خرید

تبلیغات مربوط به نقطه خرید یکی از بزرگ‌ترین بازارهای  صنعت  چاپ است. البته در کنار این امر باید به این موضوع هم توجه داشت که تبلیغات در نقطه خرید به یکی از اهداف‌  بزرگ چاپ دیجیتال هم تبدیل شده است. افزون بر این، استفاده از چاپ دیجیتال در عرصه فرمت‌های بسیار بزرگ به این معنی نیست که مزایای چاپ سیلک هم فراموش شود و به‌خصوص ارزان‌تر بودن و سرعت بالای آن نادیده گرفته شود. اما در هر حال، اگر بخواهیم منصفانه  قضاوت  کنیم  باید بگوییم  که  چاپ  دیجیتال  از نفوذ خوبی در بازار نقطه  خرید  برخوردار  شده  و در مقایسه با چاپ  سیلک  و چاپ  عکس سهم بیشتری گرفته است.
رشد چاپ دیجیتال و به موازات آن، رشد رسانه‌های دیجیتال در مغازه‌ها، تبلیغ در نقطه خرید را به دنیای مدرن انتقال می‌‌دهد. افزون بر این، از آن‌جا‌ که تبلیغ در نقطه فروش اساساً یک بحث جذاب است بنابراین توجه به آن نسبت به گذشته بیشتر شده است.

در آغاز دهه 1990 باور عمومی این بود که با ظهور چاپ دیجیتال شاهد گرایش تازه‌ای در این زمینه خواهیم بود که مغازه‌های جزیی‌فروشی برای استفاده کاراتر از ابزارهای تبلیغات در حوزه خرید به استفاده از چاپخانه‌های کوچک رو بیاورند. البته این گرایش همیشه برای جزیی‌فروشان در زمان‌های مختلف وجود داشته است، به‌طوری‌که در دهه 1970 مغازه‌داران انگلیسی، هلندی و آلمانی برای خودشان چاپخانه‌های کوچک سیلک در محل کارشان ایجاد می‌‌کرده‌اند.

با این همه، ظرف یک سال یا بیشتر، از هنگامی‌ که هزینه‌های حفظ و تجهیز کارگاه‌های چاپ نسبت به نوسازی خود مغازه‌ها در مرحله ثانویه قرار گرفت، اکثر مغازه‌داران از این نوع کارها دست کشیدند و ابزارهایشان را فروختند و به این ترتیب ظهور چاپ دیجیتال باعث شده تا دوباره احتمال بازگشت روزهای چاپ درون سازمانی یا چاپ خانگی متصور شود.

آینده تبلیغ در نقطه خرید

در حال حاضرشاهد ظهور راه‌حل‌های دیجیتال رسانه‌ای در فروشگاه‌ها و خواربارفروشی‌های بزرگ و نیز سایر فروشگاه‌ها هستیم. فروشگاه‌ها اغلب به دنبال تبلیغات از طریق صفحه نمایش (اسکرین) هستند. به عنوان مثال، سوپرمارکت tesco در انگلیس که یکی از بزرگ‌ترین سوپرمارکت‌هایی است که اعلام کرد در شعبه‌هایش از صد صفحه نمایش تلویزیونی استفاده خواهد کرد.

نتایج تبلیغات در نقطه خرید حاکی از آن است که آرم‌های منفرد تاکنون فروش خوبی داشته‌اند و فروش خرده‌‌فروشان نیز از طریق تبلیغات در نقطه خرید تأمین می‌‌شود. اما در این مورد هنوز باید منتظر قضاوت ماند که آیا سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه نصب صفحات نمایش و نیز هزینه‌های مرتبط با تولید محتوای تبلیغات پول صرف شده را باز می‌‌گردانند یا خیر؟

شرایط با در نظر گرفتن مقولات مرتبط با تولید محتوا برای این صفحات نمایش، پیچیده‌تر هم می‌‌شود. پرسش‌هایی که در این زمینه به ذهن می‌‌رسد از این قرار است:

– آیا تبلیغات مبتنی بر صفحات نمایش می‌‌تواند از سهم درآمد تبلیغاتی رسانه‌های بزرگ کم کند؟

– آیا خرده‌فروشان در آینده خواهند توانست بر محتوایی که انتخاب می‌‌کنند کماکان مدیریت کنند؟

تردیدی در این امر نیست که هرچه میزان استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ در فروشگاه‌ها بیشتر شود، از میزان کاربرد ابزارهای سنتی تبلیغ کاسته خواهد شد و این امر به ابزارهای سنتی تبلیغ آسیب می‌‌زند.

دنگلر | dangler
گوندولا | Gondola
استند رو میزی | Table Stand
چرخ دستی خرید | Trolley
استند محصول | Display Stand
کانتر سمپلینگ | sampling Counter
وابلر | wobblers
سینی | Tray
شلف تاکر | Shelf talker
استوپر | Shelf Stopper
استیکر | Sticker
راه بند | RoadBlock
دامپ بین | Dump Bin Display
مقالات
رول آپ | Roll Up

هنگر | HANGER

ابزاری اطلاع رسانى است که بر روی کاغذ یا مقوای ضخیم چاپ می شوند و با استفاده از قلاب یا سوراخی که بر روی آن تعبیه شده بر روی محصول ( معمولاً در قسمت درب ) نصب می شود ، این محصول قابلیت اطلاع رسانی به مشتریان در زمان برگزاری جشنواره های تخفیف و یا جوایز ویژه را دارا می باشد .

بانتينگ | BUNTING

ابزار اطلاع رسانى است كه معمولا بر روى کاغذ ، مقوا يا طلق چاپ شده و به صورت ريسه (تكرار يك يا چند طرح مرتبط) ا ز يكسو به سوى ديگر فروشگاه كشيده شده و در زمان برگذاری جشنواره های تخفیفی ، جایزه ای از آنها استفاده می شود .

سینی | TRAY

این وسیله کاربردی و تبلیغاتی است که با هدف ترویج و ارائه سمپل محصول استفاده می شود ، به این صورت که محصول در داخل آن قرار می گیرد و فرد آن را به صورت سیار حمل می کند و یا به صورت ثابت بر روی کانتر ورودی فروشگاه قرار می گیرد . این ابزار معمولاً از جنس مقوای ضخیم ، پلکسی یا پلاستیکی ساخته می شود و با نصب برچسب بر روی آن تبلیغ می شود.

راه بند | ROADBLOCK

ابزار تبلیغاتی است که از جنس مقوا ، کارتن پلاست ، چوب یا فلز ساخته می شود و بر روی آن تبلیغات برند یا شرکت چاپ یا نصب می شود و در جلوی مکان های فروش و مارکت ها قرار می گیرد و استفاده دو گانه دارد ، که هم برای تبلیغات برند استفاده می شود و هم بخش ورودی را مسدود یا رزرو می کند . در مارکت ها از این ابزار برای مشخص کردن محل توقف اتومبیل های پخش استفاده می شود .

رول آپ | ROLL UP