تلگرام : 09395391079 تلفن: 09127908077 -88951048 srpnovin@gmail.com

طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی نشریات ، طراحی آگهی تبلیغاتی روزنامه ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی همشهری

88951048-9

طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی نشریات ، طراحی آگهی تبلیغاتی روزنامه ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی همشهری

طراحی آگهی:

در مطبوعات، پیام با استفاده از تصویر و نوشتار ثابت ارائه می شود. بیننده هم ثابت است و بدون شتابزدگی و تشویش، پیام را دریافت می کند. خواننده یا بیننده در مقابل پیام نقش مخاطب خصوصی را دارد؛ ولی پیام به سرعت تحمیل نمی شود و خواننده یا بیننده می تواند در محیطی امن و آرام، آزادانه نسبت به تبلیغ واکنش نشان دهد. پیام مطبوعاتی می تواند مدت زیادی در دسترس خواننده باشد؛ یعنی خواننده امکان برگشت به پیام و تفکر در مورد آن را دارد.

دریافت خواننده از پیام با تعمق و تأمل صورت می گیرد؛ زیرا هم تبلیغ و هم مخاطب، هر دو ثابت اند و خواننده به هنگام مطالعه امکان مقایسه پیام های مشابه را دارد و تمرکز وی در زمان کافی می تواند در دریافت او تأثیر مثبت داشته باشد.

آن چه امروز فرآیند طراحی را یک تبلیغ مطبوعاتی را مشکل می کند، این نگرش است که مانند دهه های نخست رواج تبلیغات مطبوعاتی در دنیا، در طراحی یک آگهی مطبوعاتی نمی توان فقط تصویر کالا را به عنوان سوژه اصلی قرار داد و با چند جمله از آن تمجید نمود یا آن را معرفی کرد.

پس از گذشت سالیان دراز از عمر تبلیغ، به ویژه تبلیغ روزنامه ای، رشد و پیشرفت سواد بصری مردم را نمی توان نادیده گرفت. این پیشرفت و ارتقای نسبی اقتضا می کند که در تصاویر آگهی ها به منظور ایجاد جاذبه ی بیشتر و با انگیزه انتقال پیام، از روش های غیر معمول و غیر مستقیم بیشتری استفاده شود.

در سال های متأخر دهه 90 میلادی، در عرصه گرافیک جهانی، نوعی نگرش به دستاوردهای حوزه گرافیک رواج یافت که نباید هوش مخاطب را دست کم گرفت. او انسانی متمدن و تیزهوش است و تنها راه ورود به ذهن مخاطب، تحریک هوش می باشد. در این گونه از گرافیک سعی شده مضمون های فرمی و محتوایی در پوسته ی ظاهری بی ربط و نامرتبط به نظر آیند و در عوض مخاطب را در جهت کشف ارتباط به چالش دعوت کنند. ایده تبلیغاتی لزومی ندارد به راحتی پیام خود را به مخاطب برساند. مخاطب برای گرفتن تبلیغ از فکر خود نیز استفاده می کند. بیشتر تبلیغات تأثیر گذار، در اولین نگاه، پیام خود را نمی گویند.

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد.

وقتی می خواهید متن آگهی را بنویسید، مکان آرامی را انتخاب کنید مثل زمانی که در یک کافه با دوستتان نشسته‌اید و در حال صحبت کردنید. و دوستتان به شما می‌‌گوید: « از چایی که در محل کارش استفاده می‌شود راضی نیست و از شما می خواهد پیشنهاد بهتر به او کنید »

شما می توانید همان چیزی را در متن آگهی تبلیغاتی بنویسید که در جواب دوستتان می خواهید بگویید .

طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی نشریات ، طراحی آگهی تبلیغاتی روزنامه ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی همشهری

طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی نشریات ، طراحی آگهی تبلیغاتی روزنامه ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی همشهری

9 نکته مهم در نگارش متن آگهی

1- نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید.

2- بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرف‌هایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوه‌ای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند. اگر شما در همان ابتدای متن انگیزه‌ی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد ، خواننده ترغیب می شود برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات تمام آگهی را بخواند .

3- همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود می‌آورد. استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.

4- یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. این نوع تبلیغ ها حدود 75 درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستند تاثیر دارند و مدت زمان طولاتی‌تری در ذهن خواننده باقی می ماند.

5- متن آگهی تبلیغاتی را ساده و روان بنویسید و چندبار آن را بازخوانی کنید تا اینکه مطمئن شوید هیچ ایراد دستور زبانی ندارد. برای اینکه حواس خواننده پرت نشود باید به زبان عامه‌ی مردم نزدیک باشد در این صورت بر روی موضوع تمرکز بیشتری خواهند داشت.

6- تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.

7- از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید، این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمه‌ای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.
ساده نویسی هنری است که باید با استفاده از آن متن‌های کوتاه ، روشن و قابل درک را خلق کرد.

اگر نشانه‌های کم‌سوادی در نگاشتن متن آگهی نمود کند ، نباید هیچ موفقیتی برای آگهی متصور شد و شکست آن حتمی است.

8- هیچ گاه به تصور اینکه در یک رقابت نگارشی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید ، متنی را برای آگهی خود ننویسید.

9- این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد.

طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی نشریات ، طراحی آگهی تبلیغاتی روزنامه ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی ، طراحی آگهی تبلیغاتی همشهری