تلگرام : 09395391079 تلفن: 09127908077 -88951048 srpnovin@gmail.com

تاثیر کار گروهی برای رسیدن به موفقیت

تاثیر کار گروهی برای رسیدن به موفقیت افراد زیادی تصور می کنند که موفقیت شغلی آنها فقط تابع درستی عملکردهای شخصی آنهاست. این تصور از سرنوشت خودآفرین باعث شده محیطی در اداره ها و شرکت ها به وجود آید که همکاران برای جلو افتادن از یکدیگر و رسیدن به مقامی بالاتر از هم، اطلاعاتشان را از هم مخفی نگاه می دارند و از کسی تقاضای کمک نمی کنند. اما این تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. در واقع، هرچه از نردبان ترقی بالاتر روید، به این نکته خواهید رسید که زمانی می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید که بدانید چطور از همکاران خود برای گرفتن اطلاعات استفاده کنید و به اتفاق هم برای یک هدف مشترک تلاش کنید. شما همه ی کارها را نمی توانید به تنهایی انجام دهید. قبول دست کمک دیگران یا محول کردن بعضی مسئولیت ها به سایرین، نشانه ی ضعف و ناتوانی نیست، بلکه روشی خردمندانه است که به شما کمک می کند زودتر به موفقیت دست یابید و پیشرفت کنید. چه کارتان را به تازگی شروع کرده باشید و چه به پُست ها و مقام های بالای شرکت رسیده باشید، باید یاد بگیرید که چطور خود را برای قبول کمک و ارائه کمک آماده کنید. فواید سرعت بخشیدن به کار مهم نیست که توانایی و هوش شما چقدر است، اگر با دیگران کار کنید، مشاهده خواهید کرد که خیلی زودتر به نتیجه می رسید و کارها با سرعت بیشتری انجام خواهند گرفت. در آغاز کار ممکن است اطمینان یافتن از صحت انجام کار کمی طول بکشد، اما اگر کارتان را با همان گروه ادامه دهید، خواهید دید که کم کم سرعت کار بیشتر و بیشتر...

نکات و روشهایی برای فروش بهتر در کسب و کار کوچک

نکات و روشهایی برای فروش بهتر در کسب و کار کوچک در این نوشته کوتاه، نکاتی بازاریابی کم خرج ولی بسیار موثر برای کمک به کسب و کارهای کوچک جهت یافتن مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات به آنان گردآوری شده است. 1. مانند شرکت های بزرگ تبلیغات نکنید: هدف شرکت ها و سازمانهای بزرگ از انجام تبلیغات، اشاعه نام تجاری، و ایجاد شناخت، برای آینده است. اما کسب و کارهای کوچک، توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند. در عوض، تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که فروش در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای اینکار، آنست که همواره در تبلیغات خود، پیشنهادهای تجاری به نفع مشتریانتان ارائه کنید. این یک راه مناسب برای جلب نظر مشتریان بالقوه است. 2. نسخه ارزانتری ارائه کنید: برخی از افرادی که می توانند مشتری شما شوند، ممکن است نخواهند به اندازه ای که شما برای ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان در نظر دارید، مبلغی به شما پرداخت کنند. افرادی هم هستند که بیشتر از اینکه کیفیت برتر برایشان مهم باشد، قیمت کمتر، برایشان اهمیت دارد. برای اینکه این تعداد از مشتریان را از دست ندهید، می توانید نسخه ای کوچکتر و محدودتر از خدمات و یا محصولاتتان را با قیمت کمتری ارائه نمایید. 3. نسخه ای برتر ارائه کنید: قانون بالا برای همه مشتریان صدق نمی کند. همه ی مشتریان دنبال قیمت های کمتر نیستند. بسیاری حاضرند قیمت بیشتری بپردازند تا محصول و یا خدمت برتری نسبت به دیگران از شما خریداری کنند. شما با ارائه نسخه ای برتر از خدمات و یا محصولات خود می توانید توجه این مشتریان را به خود جلب نمایید و در نتیجه، میزان متوسط...

تبلیغات محیطی، ویژگی های و عوامل مهم آن

تبلیغات محیطی، ویژگی های و عوامل مهم آن   تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبورد تبلیغاتی، استرابورد، تبلیغات داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند.     تبلیغات محیطی چیست ؟   یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.     تاریخچه تبلیغات محیطی :   پیشینه تبلیغات محیطی Outdoor advertising به تمدن های نخستین روی زمین بر میگردد. کشف سنگ نگاره هایی از مصر باستان بصورت چهاروجهی با نوک هرمی شکل که از آنها برای ترویج مذهب مصریان باستان مورد استفاده قرار می گرفته است از قدیمی ترین نوع تبلیغات محیطی به شمار می رود. این اسناد نشان دهنده آن است که بشر از زمان قدیم در پی اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ و المان های خاص برای تاثیر گذاری در ذهن سایر افراد جامعه خود تلاش داشته است. شاید یکی دیگر از نمونه های بارز تبلیغات محیطی در زمان قدیم را بتوان در جنگ هایی که بین قبایل بوجود می آمد پیدا کرد جایی که گروهی از افرادی که در...

تعریف، اهداف و انواع تبلیغات تجاری

تعریف، اهداف و انواع تبلیغات تجاری تعریف تبلیغات همانطور که در مقالات قبلی از ایران تبلیغ اشاره شده است، تبلیغات، هر شکلی از معرفی یا ترویج غیرشخصی اندیشه ها، کالاها و خدمات است که با پرداخت پول و با حامی مالی مشخص از طریق رسانه های جمعی انجام می گیرد و درصدد تأثیرگذاری بر مخاطبان معینی است. تبلیغات، امر پیچیده ای است، زیرا تبلیغ کنندگان فراوان و متفاوتی می کوشند تا به گونه های متفاوتی به مخاطبان، دسترسی پیدا کنند انواع تبلیغات تجاری شامل : تبلیغات صوتی تبلیغات دیداری تبلیغات محتوا اهداف تبلیغات تجاری ۱- معرفی کالا و خدمات ۲- تشویق مشتری به خرید و یا استفاده از خدمات ۳- ارتقای سازمان و موسسه ی خود انواع تبلیغات تجاری چه تبلیغاتی هستند؟ انواع تبلیغات تجاری که شما در کسب و کار و شرکت خودتان انجام می دهید تبلیغات تجاری هستند و بسیار مهم است که این تبلیغات به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. انتخاب نوع تبلیغ هم اهمیت بسیاری دارد ، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید ! یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است ، یعنی مدتی که طول می کشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده اید برگردد و همچنین کسب و کار شما به سود دهی برسد . اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع و مشاغل مختلف فرق دارد . در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی می شود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد . زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در  تبلیغات ندارد و برای...

درباره چاپ سیلک و سیلک اسکرین

درباره چاپ سیلک و سیلک اسکرین چاپ سیلک به روشی گفته می شود که در آن تور ابریشم بر روی قالب یا چهار چوب از جنس چوب یا فلز قرار می گیرد و با داروی ژلاتین حساس به نور، آغشته شده و بعد از نوردهی شسته می شود. بدین ترتیب عمل چاپ صورت می گیرد. چاپ سیلک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به همین دلیل کار در این زمینه، به سرمایه اندکی نیاز است که با وجود آن می توان کارگاه چاپ سیلک برای صنایع دستی راه اندازی نمود. سیلک به منظور چاپ تصویر می باشد و از پارچه با توری با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود که نهایتا تصویر مورد نظر روی این توری منعکس می گردد و بخش‌هایی از تصویر که باید بی رنگ باشند، با ماده‌ای مسدود کننده مانند موم پوشیده می‌شود. اپراتور مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلتک به سطح چاپ شونده منتقل می‌نماید. رنگ یا مرکب تنها به بخش‌های مسدود نشده منتقل و تصویر روی آن ظاهر می شود. چاپ سیلک قابلیت های متعددی دارد از جمله: امکان چاپ بر روی نایلکس و نایلون، CD- DVB، دفتر تلفن، سر رسید، تقویم دیواری، چرم، مقوا، ورقی، آینه، شیشه، کفش، کیف، جعبه شیرینی، جعبه کفش، جعبه های مختلف از جنس کارتن، تابلوهای هنری، تابلوهای صنعتی، تابلوهای اطلاع رسانی، اشیاء تبلیغاتی مثل ساعت و خودکار، گونی، پارچه و البسه. در عین حال نمی توان از معایب این روش چاپ غافل شد از جمله سرعت پایین و چاپ تک رنگ که موجب شده تا از امتیازات آن کاسته شود. در زمان شستن دارو بعد از نور دادن، گاهی دارو بیش از حد پاک...

فرایند لیتوگرافی، و زینک چیست؟

فرایند لیتوگرافی، و زینک چیست؟   لیتو گرافی فرایندی است كه در طي آن صفحه هايي فلزي از جنس آلومينيوم موسوم به زينك يا پليت ساخته مي شود. از اين صفحه ها در چاپخانه هاي مجهز به سيستم چاپ افست براي انجام عمليات چاپ بر روي كاغذ استفاده ميشود. بنابر اين ليتوگرافي يك مرحله ي واسطه اي در چاپ افست است . فايلهاي طراحي شده ابتدا در ليتوگرافي تبديل به صفحات فلزي شده و سپس اين صفحات به چاپخانه ارسال مي گردد تا در آنجا بوسيله ي آنها عمليات چاپ بر روي كاغذ صورت بگيرد. در ليتوگرافي ابتدا فايلها به چهاررنگ اصلی سازنده ي خود تقسيم مي شوند و سپس تصوير مربوط به هر رنگ با نوعي پليمر مخصوص بر روي صفحه ي فلزي چاپ مي شود . جنس سطح اين ورقه ي فلزي از موادي پوشانيده شده است كه به هيچ عنوان مركب چاپ را به خود جذب نميكند. در عوض جنس مواد پليمري كه طرح را با آن را بر روي زينك چاپ مي كنند جاذب مركب مي باشد. از همين خاصيت در چاپ استفاده مي شود. براي ساخت زينك دو روش وجود دارد روش قديمي كه امروزه هنوز هم كم و بيش مورد استفاده قرار مي گيرد از دستگاهي به نام ايميج ستر (Image Setter)استفادهمي شود. اين دستگاه هر چهار فايل تفكيك شده از فايل اصلي را با رنگ مشكي بر روي طلق شفاف پرينت مي گيرد. در حقيقت دستگاه ايميج ستر چيزي جز يك پرينتر سياه و سفيد بزرگ ليزي با قابليت پرينت بر روي طلق شفاف نيست. البته دقت چاپ و رزولوشن پرینت در اين دستگاه فوق العاده بالاست. پس از اينكه اين طلق ها آماده شد آنها...

نکاتی درباره کارت ویزیت و اهمیت آن در کار

نکاتی درباره کارت ویزیت و اهمیت آن در کار کارت ویزیت ، بخشی از کار شماست ؛ شاید مبالغه آمیز باشد ولی هیچ مدیری ولو مدیر یک شرکت کوچک ، بدون داشتن کارت ویزیت رسمیت بیرونی در جلسات ندارد. دستکم وقتی در یک نشست، طرف مقابل، کارت ویزیتش را به شما می دهد و شما کارتی برای تقدیم ندارید، وجهه تان آسیب می بیند. درباره کارت ویزیت نکات زیر را رعایت کنید: ۱ – کارت ویزیت تان ، باید در عین سادگی، فاخر باشد. از کارت ویزیت های ارزان و پیش پا افتاده استفاده نکنید. یادتان باشد که خیلی ها ، حتی اگر شما را نبینند ، از روی کارت ویزیت تان درباره شما قضاوت می کنند. مدیر یک شرکت خصوصی می گوید: «وقتی برای اولین بار با مدیر شرکت مقابل دیدار کردم ، او که قبلاً کارت ویزیت مرا دیده بود گفت: از “کارت” تان فهمیدم که شما به “کار”تان هم اهمیت می دهید.» ۲ – اگر بین المللی کار می کنید، کارت تان حتماً دو رویه و طرف دومش به زبان کشوری که با آن کار می کنید باشد. اگر کشور خاصی مد نظر نیست ، انگلیسی بهترین گزینه است. ۳ – آرم یا نام شرکت تان ، بالاتر و درشت تر از اسم تان باشد. ۴ – اگر نام شرکت، گویای نوع فعالیت نیست ، خیلی مختصر و مفید و صرفاً در حد چند کلمه، درباره نوع فعالیت توضیح دهید: مانند طراح گرافیک، کارتونیست، و… ۵ – نام ، نام خانوادگی و سمت دقیق تان را در کارت ویزیت ذکر کنید. ۶ – شماره های ثابت و همراه تان را حتماً بنویسید. شماره نمابر تان را...

نکات مهم درباره کاتالوگ و چگونگی محتوای آن

نکات مهم درباره کاتالوگ و چگونگی محتوای آن       سفارش دهنده هستید یا طراح، مدیر تبلیغاتی یا صاحب کسب و کاری شخصی، فرقی نمی کند، قطعا سرو و کارتان با این کلمه می افتد «کاتالوگ». در مقاله ی پیش رو چهارده باید و نباید و نکته کلیدی را در رابطه با ابعاد مختلف این کالای مهم تبلیغاتی ارائه خواهیم داد. اما پیش از آن، تعریفی کوتاه از کاتالوگ مفید خواهد بود. کاتالوگ (Catalog) کتابچه ای تبلیغاتی است که برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مشتریان به وجود آمده و اغلب به صورت چاپی در دسترس مشتریان، فروشندگان و بازاریابان قرار می گیرد. (عبارت کتابچه اصطلاح است زیرا ممکن است برگ های یک کاتالوگ به صورت تا شده و بدون صحافی کتابچه ای باشد) این کتابچه، راهنمای تبلیغاتی محصولات یک کارخانه یا خدمات یک شرکت است. در کالای تبلیغاتی مشخصات کالا، اعم از نام و اندازه و مدل و ویژگی های آن به واسطه متن و تصویر به همراه خصوصیات فنی کالا درج می شود تا خریدار بتواند از آن به عنوان کارنمای آن تولیدات استفاده کند. نکات مهم درباره کاتالوگ و چگونگی محتوای آن 14 نکته کلیدی :     1-چرا کاتالوگ چاپ کنیم؟ کاتالوگ با هدف معرفی کالا یا خدمات و جذب مشتریان بالقوه و در جهت راهنمایی آنان منتشر می شود. با پیچیده تر شدن و تنوع محصولات در بازارهای تولیدی، به نظر می رسد کاتالوگ ها بیش از هر زمان دیگری جایگاه یافته اند. در این زمینه اگرچه فضای مجازی توسعه زیادی یافته و اگرچه حتی گاهی کاتالوگ های مجازی و غیر چاپی نیز در فضای اینترنت منتشر می شوند، اما همچنان ماندگاری و دم دست...

درباره چاپ دیجیتال و جایگاه آن در صنعت چاپ

درباره چاپ دیجیتال و جایگاه آن در صنعت چاپ استفاده از ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی به عنوان جزیی از فناوری مدرن در جهان، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر به شمار می رود که تکمیل این ابزارها در آینده می تواند جنبه های مختلف زندگی انسان را متحول سازد.در حال حاضر ابزارها و تولیداتی که برپایه فناوری تولید شده اند(از جمله انواع تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی) به یکی از مهم ترین جنبه های حیات انسان تبدیل شده اند که نبود یکی از این تجهیزات می تواند اختلالاتی گاه غیر قابل جبرانی در روند زندگی به وجود آورد. چاپ دیجیتال،تکنولوژی نوظهوری در عرصه چاپ بوده و هست که برای بالا بردن کیفیت و کاهش هزینه صنعت چاپ به وجود آمده است و انصافا هم که نقش تاثیرگذاری در این عرصه داشته است.در این شماره به معرفی هر چه بیشتر این تکنولوژی خواهیم پرداخت و از ویژگی های چاپ دیجیتال برایتان خواهیم گفت. تاریخچه با ورود کامپیوتر و به همراه آن پرینترها به ایران چاپ دیجیتال آغاز شد و روند پیشرفت سریعی را به خود گرفت.در سال 1380 با ورود ماشین های چاپ لارج فرمت تبلیغات محیطی نیز به صورت دیجیتال درآمد و با دادن فایل کامپیوتری تصاویری در ابعاد بسیار بزرگ در کوتاه ترین زمان امکان چاپ به خود گرفت و از همان زمان تبلیغات شهری و محیط رنگ تازه ای پیدا کرد.در ایران اساتید بزرگی از جمله سعید ایران عقیده،مدیر فعلی انجمن چاپ دیجیتال و مهندس غلامرضا یگانه،مدیر چاپ دیجیتال نقش شایان و علیرضا کهنسال،مدیرچاپ دیجیتال شایان گستر در پیشبرد و تعالی چاپ های محیطی تلاش نموده اند. چاپ دیجیتال چیست؟ چاپ دیجیتال یکی از روش های تبدیل تصاویر...

نقش شرکت تبلیغاتی و مشتری در تبلیغات نادرست و منفی

نقش شرکت تبلیغاتی و مشتری در تبلیغات نادرست و منفی پررنگ شدن بازار تبلیغات محیطی موضوع پر اهمیتی است که در آن رضایت مشتری و مخاطبین نقش اصلی را ایفا می کند. ایجاد علاقمندی نسبت به یک محصول در مقایسه با جلب توجه دشوارتر است. مخاطب میبایستی بین پیام دریافتی و محصول مورد نظر، ارتباطی منطقی پیدا کند. اگر این ارتباط ایجاد نشود، تبلیغ بی نتیجه خواهد بود. محتوای پیام باید از نظر مشتری، قابل قبول و درست باشد تا به تدریج علاقمندی نسبت به محصول تبلیغ شده فراهم شود. بسیاری از شرکت ها و یا سازمان ها از صفر تا صد تبلیغات خود را به آژانس های تبلیغاتی واگذار می کنند، گروهی دیگر تبلیغات را برنامه ریزی می کنند و سپس آن را برای اجرا در اختیار آژانس می گذارند. برخی تولید کنندگان برنامه هایی چون روابط عمومی، فروش مستقیم و… را نیز در نظر می گیرند که متولی اجرای بسیاری از آنها آژانس ها هستند. حال اگر تبلیغاتی نابجا صورت گیرد، نام برند و شرکت تبلیغاتی زیر سوال میرود و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. در این بین چه کسی مقصر است؛ سازمان تبلیغاتی یا مشتری؟! مجله محیطی دات کام با بررسی جزئی به این مسئله پرداخته است. در ادامه با ما همراه باشید. نقش شرکت تبلیغاتی در اجرای تبلیغات مشاور یک شرکت تبلیغاتی در واقع نقش توصیه کننده ، برنامه ریز و ناظر را بر عهده دارد و بر اساس شناخت عمیقی که درون و بیرون شرکت مشتری کسب نموده است برای رفع مشکلات آن شرکت برنامه ریزی می کند و به مدیران آن شرکت در زمینه اجرای آن برنامه توصیه های لازم را ارائه داده و خود...

سخنان پر مفهوم درباره تبلیغات از بزرگان آن عرصه

سخنان پر مفهوم درباره تبلیغات از بزرگان آن عرصه دیوید آگیلوی چیزی که باعث میشود مصرف کنند خرید کند یا نه، محتوای تبلیغات شماست نه شکل ظاهری آن. What really decides consumers to buy or not to buy is the content of your advertising, not its form. ویلیام برنباخ متفاوت نبودن در تبلیغات، خودکشی محسوب میشود. In advertising not to be different is virtually suicidal. هنری فورد کسی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف میکند. مانند کسیست که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time. استفان لیکاک تبلیغات مخلوط آگاهانه ای از چاپلوسی و تهدید است. “Advertising – A judicious mixture of flattery and threats.” دیوید آگیلوی چیزی که در تبلیغات میگوید مهمتر از نحوه بیان آن است. What you say in advertising is more important than how you say it. جف آی ریچاردز خلاقیت بدون استراتژی را “هنر” مینامند. خلاقیت با استراتژی را “تبلیغات” گویند. Creative without strategy is called “art”. Creative with strategy is called “advertising”. کلوین کولیج تبلیغات، جان یک تجارت است. Advertising is the life of trade. ایزاک آسیموف برای چرخاندن چرخ یک تجارت، به چیزی بیش از سرمایه نیاز است. شما به پخت (پ.خ.ت) نیا دارید: پویایی، خلاقیت و تبلیغات. It takes more than capital to swing business. You’ve got to have the A. I. D. degree to get by – Advertising, Initiative, and Dynamics. اچ جی ولز تبلیغات دروغگویی قانونی است. Advertising is legalized lying. کلوین کولیج تقاضای جمعی، تقریباً بطور تمام و کمال بخاطر توسعه تبلیغات به جود آمده است....

روش و طریقه عکاسی تبلیغاتی موفق

روش و طریقه عکاسی تبلیغاتی موفق ۲۶ دی ، ۱۳۹۵ بدون اغراق می‌توانیم عکاسی را مهمترین عنصر در تبلیغات عنوان کنیم. اگر یک نویسنده برای یک تیتر ساعت‌ها وقت صرف کند، باز هم اولین چیزی که نظر بیننده را جلب می‌کند عکس است نه تیتر. همچنین تنها عکس است که وقتی فرد از سایت خارج می‌شود، باز هم در ذهنش باقی خواهد ماند. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند در پوستر، بیلبورد، آگهی‌ها و مجلات استفاده شود. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند یک عکس بسیار ساده از یک مدل یا محصول باشد و یا عکسی پیچیده که ساعت‌ها وقت برده است. در هر یک از این حالات برنامه ریزی برای عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.   جلسه استراتژی: برای انجام عکاسی تبلیغاتی یک شرکت، ابتدا عکاسان باید یک جلسه استراتژی با مشتری برگزار کنند و در مورد اهداف و آنچه مشتری از عکاسی تبلیغاتی می‌خواهد، صحبت کنند تا مشتری بعد از تحویل عکس‌های تبلیغاتی، شگفت‌زده نشود. این کار برای شرکت‌های کوچک مهمتر است. زیرا در شرکت‌های بزرگ ممکن است یک کارگردان در کنار عکاس، به عنوان ناظر کار و پیش‌رو اهداف‌ حضور داشته باشد.   ایجاد توقع: برای مشتری خود توقعی کاذب ایجاد نکنید. ابتدا با ذهن و فکر مشتری آشنا شوید و سعی کنید درباره کیفیت عکاسی تبلیغاتی و آنچه در انتهای کار خواهد دید، صحبت کنید. از او بخواهید اگر نمونه کاری از عکاسی‌های تبلیغاتی نزدیک به فکر خود دارد، به شما نشان دهد. هرگز با سلیقه خود کار را انجام ندهید، زیرا هیچ وقت شما نمی‌توانید ذهن مشتری را بخوانید. اختلاف نظر زمانی شروع می‌شود که عکاس می‌خواهد بدون نظر پرسیدن از مشتری با سلیقه خود عکاسی تبلیغاتی را انجام دهد....

انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی در یک نگاه

انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی در یک نگاه عکاسی، حرفه ای که در سال های اخیر در کشور قدم هایی برای رونق و پیشرفت آن برداشته شده است، توانسته با جلب مخاطبان خاص خود، به سمت و سویی حرکت کند که کشورهای صنعتی و پیشرفته ، سال هاست در این زمینه به صورت تخصصی گام های مهمی برداشته اند. با ورود تکنولوژی و صنعت به کشور و با توجه به تحولاتی که در رشته عکاسی در جهان با آن مواجه شده است، متولیان این رشته در کشور نیز پی به اهمیت آن برده و با تشکیل موسسه و انجمن های خاصی در این رشته ، توجه خود را به گسترش و توسعه این صنعت نوین در کشور معطوف کرده اند. انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی ایران، از جمله این تشکل های تخصصی است که به دنبال تشکیل چند انجمن تخصصی عکاسی در موضوعات مختلف ، از سال 67 جرقه های تاسیس آن زده شد. این انجمن در حال حاضر توانسته با جمع آوری عکاسانی که در رشته های خاص صنعتی و تبلیغاتی فعالیت می کنند، گام دیگری در تخصصی کردن این رشته در کشور بردارد. ” مجتبی آقایی ” به عنوان رئیس هیات مدیره این انجمن در کنار ” فرهود حقی” نایب رئیس و آقایان شقاقی، منادی زاده، صدر، کیانی و … به عنوان اعضای هیات مدیره درصددند که با همکاری عکاسان این رشته بتوانند تحولات نوینی که در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در جهان ایجاد شده را در کشور به اجرا درآورند. با توجه به اهمیتی که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در دنیای کنونی وجود دارد و نوپا بودن این رشته در کشور، خبرنگار نشریه با ” فرهود...

تاریخچه کوتاه و مفید عکاسى در ايران

تاریخچه کوتاه و مفید عکاسى در ايران تاریخچه عکاسى در ايران به دوران سلطنت ناصرالدين‌شاه باز مى‌گردد.عکس‌هاى موجود از اين دوران آداب وفرهنگ و راه و رسم زندگى سنتى آن زمان را به نمایش گذاشته وعکس ابنيه آن دوران براى مطالعات تاريخى قرن نوزدهم ايران ارزشى مستند داشته و در ضمن نظام حکومتى دولت قاچار و سلسله مراتب آن را به تصوير مى‌کشد. عکاسان ايران در آن روزگار سه گروه عمده را تشکيل مى‌دهند : عکاسانى که کار تحقيق درباره تفاوت‌هاى فرهنگى وطبيعى اقوام مختلف را برعهده داشتند و به مؤسسات کاو‌ش‌هاى علمى و جغرافيايى اروپا تعلق داشتند. عکاسان بومى که کشفيات جديد فنى جهت سرگرمى و بدون هدف مشخصى را تجربه مى‌کردند. عکاسان حرفه‌اى که از راه فروش عکس کسب درآمد مى‌کردند. اولين دست‌اندرکاران عکاسى در ايران، اروپائيانى از فرانسه، اتريش و ايتاليا بودند که در مدرسه دارالفنون تهران تدريس مى‌کردند مدرسهٔ فنى و حرفه‌اى دارالفنون براى تربيت افسران، مهندسان غيرنظامى و نظامي، پزشکان و مترجمان توسط اميرکبير تأسيس شد. ده سال بعد در سال ۱۸۶۰ م عکاسى نيز در برنامه‌هاى دارالفنون افزوده شد احتمالاً اولين شخص خارجى که در ايران عکس را چاپ کرد، ”ژول ريشار“ فرانسوى بود که در حدود سال‌هاى ۱۸۴۶-۱۸۴۴ م به ايران آمد و دارالفنون به تدريس زبان فرانسه پرداخت. اولين مجموعه عکس از آثار تاريخى ايران توسط لوئيجى پِشِه سرهنگى از اهالى ناپل در مهاجرت به ايران تهيه شد. نسخهٔ دومى از اين مجموعه در همان سال تهيه و براى ويليام اول، پادشاه پروس فرستاده شد. مجموعهٔ اول احتمالاً در يک مجموعهٔ شخصى در رم بعدها يافت شده است. آلبوم ديگرى نيز که به موزهٔ متروپوليتن نيويورک اهدا شده و شامل ۷۵...

درباره حرفه عکاسی صنعتی، تبلیغاتی

درباره حرفه عکاسی صنعتی، تبلیغاتی در این روزها عکاسی تبلیغاتی را  شاخه بسیار جذابی از عکاسی نام میبرند  به همین دلیل عکاس باید بتواند درباره آن تفکرنماید وبا ایده های خلاقانه و سلایق خود را در عکس پیاده سازد . اگرعکاسی تبلیغاتی را  با دیگر حوضه‌های  عکاسی مقایسه کنیم می‌بینیم که تقریباً در هیچ یک از شاخه‌های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست.پس باید در عکاسی تبلیغاتی با مشورت و در میان گذاشتن نظرات عکاس و مشتری و افراد ذیح صلاح و با توجه به این نکته مهم ، عکاسان  می‌توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند، نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد. عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاشتن دقیق و کامل و باکیفیت محصولات تولید شده می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از محصول را ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری آن به نمایش گذاشته شود.دیده شدن! عکس مهمترین و موثرترین عنصر تبلیغاتی محسوب می شود. عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی زبانی عمومی و قابل فهم برای همه اقشار ، از هر طبقه و سن...

چاپ دیجیتال و رواج آن در ایران

چاپ دیجیتال و رواج آن در ایران رواج چاپ دیجیتال در ایران را می توان همزمان باورود کامپیوتر به کشور دانست. در واقع با ورود کامپیوتر و به همراه آن پرینترها به ایران چاپ دیجیتال آغاز شد و روند پیشرفت سریعی را به خود گرفت. در سال ۱۳۸۰ با ورود ماشین های چاپ لارج فرمت تبلیغات محیطی نیز به صورت دیجیتال درآمد و با دادن فایل کامپیوتری تصاویری در ابعاد بسیار بزرگ در کوتاه ترین زمان امکان چاپ به خود گرفت و از همان زمان تبلیغات شهری و محیط رنگ تازه ای پیدا کرد. در گذشته وقتی قصد چاپ کارت تبریک ، کارت پرسنلی ومواردی از این دست را داشتیم برای هر نمونه می بایست یک پلیت جداگانه طراحی می شد و لیتوگرافی صورت می گرفت اما چاپ دیجیتال باعث شده که بتوانیم کارت های پرسنلی و تبریک را به صورت کاملا شخصی چاپ و به خواسته های مشتریان توجه بیشتری کنیم. به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکی در دیجیتال بهتر از افست می باشد مگر اینکه چاپ تکرنگ مشکی در چاپخانه های جدید الاحداث یا دارای دستگاه های جدید، چاپ گردد که در این حالت کیفیت چاپ افست بهتر از دیجیتال خواهد بود. در چاپ دیجیتال تصاویر دیجیتال تبدیل به محصولات چاپی می شوند. چاپ دیجیتال معمولا نسبت به روش های سنتی چاپی موجود هزینه های بیشتری دارد. اما حقیقت این است که استفاده از وسایل دیجیتال به عنوان عنصر جدا نشدنی پیشرفت تکنولوژی بخش جدا ناپذیر زندگی بشر شده پس می توان انتظار داشت تکمیل این فرآیند در آینده نه چندان دور نه تنها صنعت چاپ بلکه زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهد. تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال و روشهای سنتی چاپ مثل لیتوگرافی و چاپ افست در...

تبليغات محصولات و انواع آن چيست؟

تبليغات محصولات و انواع آن چيست؟ آیا برای توسعه کسب و کار خود بدنبال کسب آگاهی در مورد انواع روش های تبلیغات هستید ؟ آیا برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود و جذب مشتری بیشتر بدنبال موثر ترین روش های تبلیغاتی و آگهی هستید ؟ انواع تبليغات تبلیغات به هر نوع فعالیتی گفته میشود که با هدف اطلاع رسانی آنچه که مورد نظر تبلیغ دهنده است انجام میشود. تبلیغات برای برندسازی تبلیغات برای معرفی خدمات و محصولات تبلیغات برای ترغیب مردم به شرکت در برنامه های اجتماعی مانند انتخابات تبلیغات سازمان های دولتی برای اطلاع رسانی تبلیغات برای یک شهر یا کشور توریستی تبلیغات برای تغییر نگرش مردم به سوی مثبت یا منفی در مورد موضوع های خاص تبلیغات فرهنگی ، دینی و مذهبی تبلیغات در تمام دنیا از دیر باز انجام میشده است اما به مرور زمان روش های تبلیغاتی تغییر کرده است و روز به روز پیشرفته کرده است. با پیشرفت روش های تبلیغاتی اشخاص حقیقی یا حقوقی تبلیغ دهنده توانسته اند تعدادی بیشتری از مردم را هدف تبلیغات خود قرار دهند . هر روز روش هایی جدید برای تبلیغات هدفمند ایجاد شده تا ما بتوانیم تبلیغ مورد نظرمان را برای مخاطبان خود بفرستیم تا هزینه های آن کمتر و بازخودش بیشتر شود . تبليغات محصولات و انواع آن چيست؟ تبلیغات تجاری تمرکز ما در این بخش بروی اطلاعات در مورد تبلیغاتی تجاری است . هدف ما از تبلیغات تجاری ، کسب درآمد بیشتر است . مدیران کسب و کار های مختلف برای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر قطعا باید تبلیغ کنند . اما از آنجایی که همه روش های تبلیغاتی به هر حال شامل هزینه هایی هست و ضمنا تاثیر گذاری انواع تبلیغات بروی کسب و...

درباره طراحی و چاپ، بسته بندی محصولات

درباره طراحی و چاپ، بسته بندی محصولات طراحی و چاپ، بسته بندی مواد غذایی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .امروزه شرکت های طراحی و تبلیغات در بازار جهانی رقابت بسیاری شدید بر سر موضوع ایی و کاربردی بودن بسته بندی مواد غذایی دارند .  چاپ امروزه فرآیندی انبوه صنعتی است و بخش اساسی صنعت نشر و بخشی مهم از فعالیت‌های اداری و حکومتی است.چاپ به معنای انتقال و تکثیر حروف، عکس، طرح و نقش بر روی سطح چاپ شونده است ساده ترین چاپ بر روی کاغذ می باشد .امروزه با پیشرفت صنعت چاپاین عمل روی مواد سلولزی، نایلونی، پارچه ای، چرمی، مواد شیمیای، فلزی، شیشه‌ای با اشکال صاف یا ناهموار، مقعر یا محدب و … صورت می‌گیرد. نوع چاپی که بر روی بسته بندی مواد غذایی انجام می شود ،چاپ فلکسو می باشد . این چاپ به دلیل استفاده از کلیشه های فتوپلیمر یا لاستیکی که قابل انعطاف هستند به نام فلکسو نامیده میشود. سرعت بالا و چاپ به شکل رول بر روی مواد متنوع همچون نایلون، متالایز در تیراژهای بالا همراه با هزینه های کم از ویژگیهای این نوع چاپ محسوب می شود. چاپ فلکسو در واقع نوعی چاپ برجسته است که در آن کلیشه لاستیکی مستقیما با جنس یا لفاف مورد نظر در تماس می باشد. خلاصه ای از کاربرد های انواع چاپ: چاپ افست: عمدتاً برای انتشارات، تبلیغات چاپ فلکسو: عمدتاً برای بسته بندی چاپ هلیوگراور: عمدتاً برای بسته بندی چاپ سیلک اسکرین: عمدتاً برای تبلیغات چاپ های تفکیکی چاپ لتر پرس: یکی از روش‌های چاپ برجسته از قدیمی‌ترین روش‌های چاپی است چاپ دیجیتال: برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین علم طراحی و چاپ و بسته‌بندی نوعی هنر است جهت حفظ بهتر محصول برای نگهداری، انبارش،...